Android app för ODB II

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

haeri

Ny medlem
Hej, Vilken app (Android) rekommenderar ni för ODB II till både läsning och släckning av felkoder? Gäller en 2.0 TFSI 2006 som går som den ska men motorlampan lyser. Har en dongle men ingen app installerad så inte hunnit kolla felkoder ännu. Bifogar bild på donglen ifall det har betydelse
 

Bilagor

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Har testat själv med en ELM327 för några år sedan och konstaterade att de gratisappar som jag testade var ungefär lika dåliga allihop.
Slutade med att jag köpte en OBDELEVEN.
Kostar visserligen lite mer, men väl värd pengarna, och mycket bättre för blodtrycket...

/Hälsningar Claes
 

haeri

Ny medlem
Har testat själv med en ELM327 för några år sedan och konstaterade att de gratisappar som jag testade var ungefär lika dåliga allihop.
Slutade med att jag köpte en OBDELEVEN.
Kostar visserligen lite mer, men väl värd pengarna, och mycket bättre för blodtrycket...

/Hälsningar Claes
Ok, tack då ska jag kolla lite närmare på den.
Jag installerade Car scanner Pro för cirka 30:- och bara genom att ansluta den släcktes motorlampan - men jag har inte lyckats hitta vilken/vilka felkoder det var.
 

haeri

Ny medlem
Följdfråga på detta: Vet någon om man kan läsa av oljetryck med ODBeleven på en Audi 2.0 TFSI? Har ett behov av att kolla oljetryck (separat tråd om det) men hittar inte info på om Odbeleven kan hantera det
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp