Ta ur kontakten till strålkastaren och sätt tillbaka den ett antal gånger för att rensa bort ev. ärgning eller smuts som ger dålig kontakt. Upprepa med andra sidan. Googla vilken färg kabeln till halvljuset har. Mät spänningen med motorn igång direkt vid lampkontakten in till strålkastaren på endera sidan (använd en vass nål som du sticker in i kabeln). Bör vara i det närmaste samma som du mäter på batteriet.
Vad var det som var så roligt nn.j?
Antagligen är strålkastare fel inställda eller så är xenon lamporna dåliga, xenon lampor lyser sämre med åren och blir svagare i ljus styrka, Ja dina tips var lite roliga inget personligt...Vad var det som var så roligt nn.j?
Var någonstans står det att TS lampor är Xenon?Antagligen är strålkastare fel inställda eller så är xenon lamporna dåliga, xenon lampor lyser sämre med åren och blir svagare i ljus styrka, Ja dina tips var lite roliga inget personligt...
På vilket sätt har jag en "otrevlig ton"? Du själv kontrade med ett antal asgarv. Det, om något, är en otrevlig ton!95% av alla Audi Q5 såldes med xenon lampor så det är stor risk att TS har xenon, kolla blocket så får du se alla Q5 har typ xenon så så sluta argumentera och kom med något vettigt istället du behöver inte spela smart och ha en otrevlig ton Mvh.
Utan att felsöka? Absolut INTE!som nn.j skriver så byt xenonlamporna så får du nog lite bättre ljus..
Jag vill inte vara otrevlig mot dig men du vet inte vad du pratar och du har ingen kunskap om ämnet, du säger till TS att använd en vass nål som han ska sticker in i kabeln skämtar du eller? det går ca 23 000 volt genom ballaster och xenon lampan, Felaktig hantering medför risk för allvarlig kroppskada, så jag skulle inte rekommendera TS att inte göra någon sådant om du inter vet vad du pysslar med.Utan att felsöka? Absolut INTE!
Jag vill inte vara otrevlig mot dig men du vet inte vad du pratar och du har ingen kunskap om ämnet.Jag vill inte vara otrevlig mot dig men du vet inte vad du pratar och du har ingen kunskap om ämnet, du säger till TS att använd en vass nål som han ska sticker in i kabeln skämtar du eller? det går ca 23 000 volt genom ballaster och xenon lampan, Felaktig hantering medför risk för allvarlig kroppskada, så jag skulle inte rekommendera TS att inte göra någon sådant om du inter vet vad du pysslar med.
Du har säkert kunskap i din bransch men vad det gäller ellära så "tror" du dig veta! Det är tydligt med dina kommentarer om "23000 volt" mm. Du ska inte läxa upp mig om el!Vill absolut inte ha en otrevlig ton eller låta nedvärderande men dina råd och den kunskap du tror dig besitta är nye värt tiden det tar att läsa dessa. Jag har jobbat som mekaniker i över 30 år och jobbar för tillfället som både CoTech (master mekaniker) för Renault och Level 4 (master mekaniker) för Volvo och har gjort det de sista 20 åren. Dina råd kommer kosta folk pengar och kanske till och med livet i vissa fall. Du ska inte ge dig in i diskussioner där du har noll koll på vad du pratar om.
Det är ca 23000 volt i systemet när det gäller xenon va är ditt problem grabben? Lär dig söka på Google om du inte är säker på någonting, jag får en känsla att du mekar med bilar från 80 talet. Jag håller också med att CoTech1 är ett bra tillskott här på forumetJag vill inte vara otrevlig mot dig men du vet inte vad du pratar och du har ingen kunskap om ämnet.
1. 23 000 volt genom ballasten? Vet du överhuvudtaget vad en ballast är och vad den är till för samt om det sitter en sådan i TS bil?
2. Vet du hur mycket 23 000 volt är? Det går inte att leverera denna höga spänning via en vanlig elkabel. Då skulle det direkt bli överslag.