Grattis till beställningen, låter som en trevlig tillvalslista.Nu så är det snart min tur med, beställde mitten feb med lev slutet maj, en nästan fullkryssad avant i en annorlunda färg..
frågan är ju nu laddare.. skulle ni sätta inne i garaget eller utomhus? Har hört nåt om att den inte laddar lika bra, förstår att det är kallt ute vid inomhusladdning...
vad har ni betalat för era laddare med grön teknik bidrag, jag lurar på tre stycken men jäkligt mycket pengar... kommer väl dock snart ännu en el/hybrid så måste ju gardera.
ser onekligen fram emot a6 igen!
Det var utan installation, tror den kostade ca 4000kr som jag också fick tillbaka hälften av. Den kostnaden beror ju lite på hur långt du behöver dra kabel etc.7000:- ovh hälften tillbaka låter ju grymt! Men du installerade själv / ej med i de 7?
i värsta fall behöver jag tre st...
Jag betalade ca 16 före statsstödet, Easee box med installation och en 7,5m kabel. Det var innan årsskiftet så med de tidigare reglerna där man fick hälften tillbaka = 8 tkr netto.Det var utan installation, tror den kostade ca 4000kr som jag också fick tillbaka hälften av. Den kostnaden beror ju lite på hur långt du behöver dra kabel etc.
Tre stycken? Det blir ju en del.
Skillnaden är väl dels att tidigare var det 50% men max 10' den gränsen är ju borta nu eller snarare höjd till 50' per år. Sen fanns det ju en begränsning i att man bara kunde söka bidrag för laddstolpe en gång. Nu kan man istället få bidrag för laddstolpe både hemma och till sommarhuset tex.Man får ju fortfarande hälften tillbaka eller hur? Trodde/tror det bara var en förändring mellan vem som ansöker om stödet men själva stödet är detsamma....
Här är länken till mer information:
Grön teknik
Om du ska installera grön teknik kan du få skattereduktion för kostnaden för arbete och material. Det fungerar på liknande sätt som med rot och rut.www.skatteverket.se
25kkr med extra allt före bidrag. 22kW Wi-Fi, fast kabel, lastbalansering, mm. Det blev en Garo. Tänker som dig att det blir snart en laddbar bil till då måste det finnas ”kräm”Nu så är det snart min tur med, beställde mitten feb med lev slutet maj, en nästan fullkryssad avant i en annorlunda färg..
frågan är ju nu laddare.. skulle ni sätta inne i garaget eller utomhus? Har hört nåt om att den inte laddar lika bra, förstår att det är kallt ute vid inomhusladdning...
vad har ni betalat för era laddare med grön teknik bidrag, jag lurar på tre stycken men jäkligt mycket pengar... kommer väl dock snart ännu en el/hybrid så måste ju gardera.
ser onekligen fram emot a6 igen!
Jag har inte erfarenhet av chassit med dämparreglering men vet att det är 10 mm högre än sportchassit. Om du är känslig för det visuella så låt bli. Det gör stor skillnad på utseendet.Hej på er..!
Ska få låna hem en A6 Avant Tfsi e över natten så att man kan provköra i lugn och ro. Har scrollat igenom tråden och inser att det är/varit en del problem med denna modell, men förhoppningsvis är det löst med prel leverens i aug/sept.
Några konkreta frågor nedan:
1, Har någon av er chassi med dämparreglering och vad tycker ni om det..?
2, Är Bang&Olufsen väsentligt bättre än Audi sound..?
3, Ung räckvidd på el i 70-80 km/h med en utetemperatur på runt 0 grader med det nya större batteriet...?
Tack på förhand för era svar..!
För mig tog det 4 veckor från besked om att den var byggd till att jag fick hämta den.Hej! Hur länge var eras (leverans)tiden för er mellan bilen var byggd och klart att hämtar?
Hej! Regnsensor är standard, med ställbar känslighet precis som på BMW.Hej. Jag är ny här, och skal lämna in en beställning i morgon. Hade en kort fråga, som jag hoppas att få et snabbt svar på: i min konfiguration har jag vald ”9PF - aut. vindrutetorkare med integrerade spolarmunstycken”. Vet ni om standard vindrutetorkare också är automatiska (start/stopp och hastighet), bara inte med integrerade munstycken? Eller er de inte automatiska liksom i gamla dagar?
jag bryr mig inte så mycket om dem integrerade munstycken (har dem i bmw’en), men åt andra sidan vill jag inte vara utan automatisering.
Är det någon som har standard, och som kan bekräfta?
tack. Så enda skillnad mellan 9PF och standard är spolarmunstyckens placering, på själva torparen i stället som nere vid huven?Hej! Regnsensor är standard, med ställbar känslighet precis som på BMW.
Det låter ju så, om man ska killgissa. Kanske är de uppvärmda också? Här sitter mina (på en allt annat än ren bil för tillfället) - under huven vid rutan. Och torkarna är också som du frågade om självhastighetsreglerande beroende på nederbörd.tack. Så enda skillnad mellan 9PF och standard är spolarmunstyckens placering, på själva torparen i stället som nere vid huven?
Vad jag förstod på min säljare så ingår det även munstycken för de olika kamerorna med det tillvalet för att förhindra att de skitar igen.Det låter ju så, om man ska killgissa. Kanske är de uppvärmda också? Här sitter mina (på en allt annat än ren bil för tillfället) - under huven vid rutan. Och torkarna är också som du frågade om självhastighetsreglerande beroende på nederbörd.