För någon månad sen så fick vi ett stort vakum läckage. Insugspackning trasig, ett vakum rör sprack, pcv ventilen gick sönder och röret till öljestickan var sprucken. Även turbotrycksgivaren var trasig. Så allt detta är bytt, vi har kollat för fler vakum läckage men hittar inga.
Efter att vi bytte givaren, så gick bilen bra och den var piggare än vanligt. Men när jag kört bilen varm så började den bete sig konstigt igen. Stannade vid ett rödljus och bilen började långsamt öka varvtalet. Den stannar på ca 1100rpm, men den bör ligga på ca 800rpm.
Testade att stänga av bilen väntade ett tag startade den igen, samma sak händer.
Har fått slut på idéer. Kan det vara MAF sensorn som är dålig?
Efter att vi bytte givaren, så gick bilen bra och den var piggare än vanligt. Men när jag kört bilen varm så började den bete sig konstigt igen. Stannade vid ett rödljus och bilen började långsamt öka varvtalet. Den stannar på ca 1100rpm, men den bör ligga på ca 800rpm.
Testade att stänga av bilen väntade ett tag startade den igen, samma sak händer.
Har fått slut på idéer. Kan det vara MAF sensorn som är dålig?