Hej,
Har en Audi A5 diesel 2017 års modell som gått ca 8000 mil.
Den drar osedvanligt mycket kylarvätska (nästan helt slut i tryckkärlet) och jag har svårt att peka på när det inträffar...
Verkstaden där jag köpte bilen har trycktestat systemet och det ska vara tätt.
Det enda jag kan peka på är att kylfläkten gått hårt i samband med att jag stängt av bilen dom ggr jag sen upptäckt att kylarvätskenivån varit låg och varnat igen.
Kan inte se något större läckage tyvärr.
Någon idé på vad detta kan vara?
Har en Audi A5 diesel 2017 års modell som gått ca 8000 mil.
Den drar osedvanligt mycket kylarvätska (nästan helt slut i tryckkärlet) och jag har svårt att peka på när det inträffar...
Verkstaden där jag köpte bilen har trycktestat systemet och det ska vara tätt.
Det enda jag kan peka på är att kylfläkten gått hårt i samband med att jag stängt av bilen dom ggr jag sen upptäckt att kylarvätskenivån varit låg och varnat igen.
Kan inte se något större läckage tyvärr.
Någon idé på vad detta kan vara?