A6 Allroad C7 (2016) Luftfjädring problem

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

OSRS

Ny medlem
IMG_4549.jpegHej,

Har haft en allroad C7 senaste 5 åren som jag ej haft problem med alls.

Nu har luftfjädringen börjat krångla, kommer bifoga lite bilder, mechanum hade felsökt bilen o skickat offert på 15k för nivåsensorer/givare o lite skruvar som skulle bytas ut till en början för o se om det löste problemen.

Tog jobbet till en annan verkstad som gjorde jobbet, det löste dock inte mina problem ändå o nu försöker jag bara bli lite smartare på vad det kanske kan vara?

Detta gäller enbart bak på bilen, kan ej ladda upp bilder av någon anledning förutom felmeddelandet.

Förklaring per text: Luftfjädring lever sitt egna liv baktill, ibland är den i ”allroad” läge (längst upp), ibland är den ”normal”, under färd kan jag inte ändra något heller då allt blir ”grått” i menyn som att det ej existerar, vilket gör att jag inte heller kan se vilket läge bilen är i.

Någon som haft liknande problem? Vad var lösningen? Någon med bara allmänna tips?
Allt gott!
 
Får du felkoder på luftfjädringen, skriv ner dessa.

Enkel annan felsökning är sprayflaska med spåvatten, spraya på anslutningar, bälgar etc och se om det bubblar. Bubblar = läckage och kommer behöva åtgärdas.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp