Allroad

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Tompak23d

Ny medlem
Hej. Helt ny här.
Kört BMW de senaste 20 åren.
För två år sen tog jag in offert på en ny A6 Allroad. Provkörde men blev inte helt övertygad. Köpte en iX M60 istället. Nu har jag en VW golf alltrack för att kunna dra husvagnen utan BE kort.
Nu är jag dock tillbaka i Audi snurran igen.
Vill ha en bekväm bil. Undrar över skillnaden mot en A4 Allroad. Nu gäller det beg bilar, typ 2-3 år gamla.
Är det jätteskillnad mellan A4 o A6?
Finns A4 med luftfjädring?

George

Medlem
Bara köp en "bekväm" bil i ditt tycke! Alla kan inte hitta en bil som är 2-3 år gammal som passar perfekt till vad du vill ha. Bara du vet hur det ska kännas!

Killawife

Aktiv medlem
Det ÄR skillnad mellan a4 och a6. Det är dock inte säkert att du märker skillnaden. Jag som haft många audis skulle dock säga att den är rätt påtaglig. Det finns en a4 allroad nu faktiskt men den har tyvärr inte luftfjädring, vilket känns som en miss av audi. Den är bara som en högre a4 vilket känns rätt meningslöst då det finns en Q4. Men Audi har lite olika modeller som har luftfjädring, A6 allroad, S6, S8, Q5,Q6,Q7,Q8 så det finns lite att välja på.
Om det nu är en prio för dig så kan man faktiskt eftermontera luftfjädring på vilka bilar som helst. det är ganska dyrt men inte nödvändigtvis dyrare än att köpa en bil som har det original(Audi tar hutlöst betalt för detta).

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp