Centrallåset fungerar men bara från passagerardörren?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

TSK

Ny medlem
Skaffade en Audi 100 Avant 2.0E av -90 års (april) modell ganska nyligen och håller på med en översyn. När jag som brukligt låst upp med förardörren har jag uppenbarligen felaktigt utgått från att att hela systemet var ur funktion tills jag för några dagar sedan öppnade på passagerarsidan och till min stora förvåning märkte att den både öppnade och stängde samtliga dörrar inklusive förardörren. Någon som har en teori om vad det kan vara som felar då? Sannolikt något i förardörren tänker jag? Mycket tacksam för tips.
 
Skaffade en Audi 100 Avant 2.0E av -90 års (april) modell ganska nyligen och håller på med en översyn. När jag som brukligt låst upp med förardörren har jag uppenbarligen felaktigt utgått från att att hela systemet var ur funktion tills jag för några dagar sedan öppnade på passagerarsidan och till min stora förvåning märkte att den både öppnade och stängde samtliga dörrar inklusive förardörren. Någon som har en teori om vad det kan vara som felar då? Sannolikt något i förardörren tänker jag? Mycket tacksam för tips.
Känns som brytare som känner av låsning/upplåsning alternativt kablage mest troligt mellan dörr och bil som är dåligt.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Håller med rolleslitz där att det kan vara någon kabel mellan dörren och a-stolpen som är av. Plocka bort "dragspelet" som kablarna går i och kolla hur de ser ut.
Hade något liknande på en Audi 100 - 88 och där var det kabelbrott i alla fall.

/Hälsningar Claes
 

TSK

Ny medlem
Tack för tipsen. Mycket troliga orsaker tänker jag också. Det blir till att plocka ned och kolla.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp