Dörrlister A4 Avant

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Har sen en tid tillbaka sett att de nedersta dörrlisterna på bakdörrarna börjat lossna. Jag ser inte hur jag ska få dem att fästa igen, vill inte tappa dem efter vägen. Mellan listen och dörrbladet finns en tjock gummilist och jag gissar att den sitter fast med dubbelhäftande tejp. Den list jag skriver om är ca 65cm lång och lackade i bilens färg. Årsmodell 2007
Då detta är en vanlig bil så borde problemet vara känt?

Den sitter väl fast med två linor dubbelhäftande tejp, samt att den har 3 eller 4 utstickande hylsor som styr den rätt mot dörren. Kan finnas någon skruv som håller den eventuellt.

Du får skära bort tejpen så du får bort listen, avlägsna all gammal tejp från både list och dörr och applicera ny tejp och limma tillbaka den.

Gör du dig besväret, köp inte billigaste skittejpen du hittar för då lossnar det snart igen. Köp rätt tejp, fråga på någon lackfirma så kanske du får köpa två lagom långa remsor.

Den sitter väl fast med två linor dubbelhäftande tejp, samt att den har 3 eller 4 utstickande hylsor som styr den rätt mot dörren. Kan finnas någon skruv som håller den eventuellt.

Du får skära bort tejpen så du får bort listen, avlägsna all gammal tejp från både list och dörr och applicera ny tejp och limma tillbaka den.

Gör du dig besväret, köp inte billigaste skittejpen du hittar för då lossnar det snart igen. Köp rätt tejp, fråga på någon lackfirma så kanske du får köpa två lagom långa remsor.
Tackar för ett bra och beskrivande svar. Ska ta kontakt med en billackerare i närtid och be att få köpa tejp. Antar de har kvalitets tejp där

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp