Domkraftspunkt

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

AlexG

Medlem
Min bil har bara ett hål under där jag tror att domkraftskudden ska sitta. Är det bara att lyfta där enligt bilden eller måste jag skaffa 4F0802845? Tänkte använda en rund kudde där istället över hålet men den saknar den ovala del som åker in i hålet där.
 

Bilagor

Om du bara använder en rund puck/gummibit är det större risk att bilen glider av när du lyfter/sänker, med eventuellt otrevliga skador på bil, omgivning och kanske dig själv.

Har du en bra kudde med styrning minskar glidrisken.

Har du bra platta som är plan så är det liten risk för att det glider från början, står du ute på en gräs/grusplan som kanske är lite sluttande så är det stor risk.
 

AlexG

Medlem
Galet. Har beställt klacken som saknas enligt bild och de brukar tydligen inte använda mer på audi utan lyfta direkt mot den med domkraften. Sa som du säger att dels kan det glida och dels är viktfördelningen skit då eftersom man lyfter mot två smala punkter. Tänkte även beställa den runda kudden med halvcirkeln och lyfta mot den. Låter som en bra idé?
 

Bilagor

Nu lär inte många Audi-verkstäder använda domkraft, utan lyft. På en lyft har du normalt 4 lyftpunkter som lyfter rakt upp, då minskar risken för att det glider väldigt mycket gentemot domkraft.

Tror den runda kudden som styr blir bra.

Ta det lugnt så kommer det gå bra.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp