Får inte ur lådan ur P läge :-(

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

provalarm

Ny medlem
Har en A6 C6 -05 automat som har fått för sig att först fastna ibland med spaken på P läge vilket då gjort att jag använt uplåsningsfunktionen under askkoppen och åkt i väg.. även nyckeln har börjat fastna så jag måste även använda öppningsfunkitionen där och det går inte att backa om jag ska uppför motlut med backen i...är det platt mark så går det att backa som vanligt...oftast.
Är det ett lådbyte som blir aktuellt eller kan det räcka med spoling och olje-och packningsbyte i lådan..?

Troligen ingetdera.

Låter mer som vajern mellan spak/låda inte gör att du har bilen riktigt i P-läge. På vänster sida av lådan finns mothållet för vajern, prova att flytta det några millimeter åt ena hållet och prova och åt andra hållet.

Du har väl även låsning så bromsen måste tryckas ned för att kunna ändra från parkering till växel, vet inte om det är vajer eller elektriskt men kan även vara något där som strular.

När du har vajrar etc i helt rätt läge (en vajer kan ju med åren sträcka sig lite så det som var rätt 1999 kanske inte är rätt längre) så kolla att du har tillräckligt med olja.

Om det bara är backen som sedan bråkar är det nog riva isär och byta lameller på backen.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp