Felkod solenoid valve 1 (N88)

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

viktorwicks

Ny medlem
Hej!
jag har en Audi a3 1.9 tdi från 2007 som en dag ba slutade starta. När man försöker starta den så går den igång lätt men ett rejält knackande ljud kommer direkt och den dör. Köpte en felkodläsare och fick felkoden solenoid valve 1 (N88). Hittar inget om problemet på internet, någon som har någon idé så skulle det verkligen uppskattas!

parjohan

Medlem
Så här säger ChatGPT:

Felkoden som hänvisar till N88 på en Audi 1997 1.9 TDI handlar om elektromagnetisk ventil för växellådan, ofta kallad Shift Solenoid N88. Den används i automatiska växellådor för att styra hydraultryck och växlingar mellan olika växlar.

viktorwicks

Ny medlem
Så här säger ChatGPT:

Felkoden som hänvisar till N88 på en Audi 1997 1.9 TDI handlar om elektromagnetisk ventil för växellådan, ofta kallad Shift Solenoid N88. Den används i automatiska växellådor för att styra hydraultryck och växlingar mellan olika växlar.
Ja jag hittade med det men vad kan den N88 sitta eftersom att jag har Manuel låda. Prova även att scanna igen efter felkoder och då fick jag 00579 knock sensor control cylinder 3.

parjohan

Medlem
Jag kan för lite själv för att säga något mer. Knacksensor låter inte så dyrt att fixa. Växellådan låter dyrare.🤔

Kolla vad som är enklast och billigast att fixa och börja med det.

Youtube kanske kan visa var den/de sitter.

Senast ändrad:

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp