Noll ställ alla fel koder och prova köra utan tanklock om du inte får fel koder så är det fel på ditt tanklock. vilken bil är det?Får sporadiskt fel kod P0340 får även P0010 och P0011. Har bytt två kamaxelgivare och vvc - ventil men felen består ? Är det någon som vet vad problemet är eller har några tips
Noll ställ alla fel koder och prova köra utan tanklock om du inte får fel koder så är det fel på ditt tanklock. vilken bil är det?
kan vara vakuum i din tank på grund av täppt tanklock och få felkoder.Vad har tanklocket med detta att göra?
Då hade jag börjat kolla upp kablar mellan givare och ecu, inte ovanligt att kablar går av i kontaktstycket vid givare kan ju vara glappkontakt som kommer och går. Kan ju också var oxid med dålig kontakt som följd kolla också att kontakthonorna nyper åt ordentligt mot stiften. Hoppas det löser sig.
Tack ska kolla på dettaDå hade jag börjat kolla upp kablar mellan givare och ecu, inte ovanligt att kablar går av i kontaktstycket vid givare kan ju vara glappkontakt som kommer och går. Kan ju också var oxid med dålig kontakt som följd kolla också att kontakthonorna nyper åt ordentligt mot stiften. Hoppas det löser sig.
En fråga måste jag riva motor för att kontrollera detta?Hade hade mätt upp kablar mellan givare och ecu, sen är det ganska vanligt att glidskenor/sträckare pajar till kamkedjorna på 2.4:an med timing fel som följd. Du har inget rassel vid kallstart?