Felmeddelande A3 1.4 TFSI S-tronic - 16

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Henrik89

Ny medlem
Hej,

har en automatväxlad A3 Sedan 1.4 TFSI från 2016, utplockad december -15.
26/6 fick jag plötsligt ett felmeddelande när jag startade bilen på morgonen.

"Fordonselektronik: Fel!" Lägg i växelläge P före urstigning. Kontakta verkstad".
Det är en gul varning och otroligt vag beskrivning av problemet/felet.
Jag har inte märkt att den skulle påverka någonting alls och efter en stund slocknade den.
Sedan dess har den återkommit några gånger - återigen korta stunder och ibland går det flera dagar innan den plingar till en liten stund igen.

Det blir ju svårt att ta den för felsökning om jag inte vet att lampan kommer lysa just då...

Någon som har en aning om vad problemet kan vara? Och varför det "lagar" sig själv då och då...

/ Henrik
 
Hej,

har en automatväxlad A3 Sedan 1.4 TFSI från 2016, utplockad december -15.
26/6 fick jag plötsligt ett felmeddelande när jag startade bilen på morgonen.

"Fordonselektronik: Fel!" Lägg i växelläge P före urstigning. Kontakta verkstad".
Det är en gul varning och otroligt vag beskrivning av problemet/felet.
Jag har inte märkt att den skulle påverka någonting alls och efter en stund slocknade den.
Sedan dess har den återkommit några gånger - återigen korta stunder och ibland går det flera dagar innan den plingar till en liten stund igen.

Det blir ju svårt att ta den för felsökning om jag inte vet att lampan kommer lysa just då...

Någon som har en aning om vad problemet kan vara? Och varför det "lagar" sig själv då och då...

/ Henrik
Du kan ta den till verkstad (DU BÖR) när det passar, även om felmeddelandet slocknar ska det lagrats felkoder som verkstaden kan läsa ut fast du inte har ett aktuellt fel när du rullar in på verkstaden.

Eller skaffa en egen felkodsläsare tex VCDS och läsa ut felkoderna själv, så får du mer information och kan posta här för fler tips.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp