Handbroms indikerar på fel

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Hej
En Audi A4 2009 (Atraktor)

handbromsen funkar man kan dra åt och man kan släppa upp den. Men bilen säger att det är ngt fel på handbromsen.
då jag försöker felkodsläsa handbromsen så kommer man inte in i styrenheten utan den säger att den inte får kontakt. Jag har provat en begagnad enhet (som följde med bilen då den köptes) med samma nr som den som satt på bilen men de blir ej bättre.
Några tips ? Eller ska man prova köpa ytterligare en styrenhet å prova ?
 
Om det följer med begagnade styrboxar kan man misstänka att tidigare ägare haft problem under en tid, och försökt lösa det själv...
Så tyvärr har då kvar två alternativ, det ena lite dyrare och det andra krångligare.

Det dyrare, köp en box till och prova med. Men att två boxar inte ger kontakt med felkodsläsare känns mer som att det tex saknas spänning till boxen.

Och då kommer du in på det jobbigare alternativet, leta upp elschema och kolla vid kontaktstycket till boxen att du har 12V matning, jord, kontinuitetsmät buskablarna (pinga, ohm-mät att det inte är avbrott). Jag tror det är någon säkring eller kabel som inte är riktigt frisk.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp