Konvertera halogen till xenon b7

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

asd_0424

Ny medlem
Någon som har konverterat från halogen till xenon tidigare? tänkte lägga en beställning på ett par xenon från bildelsbasen. är konverteringen enkel eller måste finns det mer att göra än att bara byta ut? Har halogen i dagsläget.

rolleslitz

Aktiv medlem
OM du tänkt dig kunna få det godkänt vid besiktning så behöver du hela lyktor för xenon, kabelhärvor för dessa lyktor, nivågivare fram och bak samt kabelhärvor för dessa, styrbox för ljus, lyktspolning med pump, slangar etc samt en timme eller två med kodning av bilens elsystem.

Killawife

Aktiv medlem
Om du byter lyktorna till original inför besiktning så behöver du inte böka med nivåjusteringen. Du behöver dock ett Adapterkablage då kontakten är annorlunda.

Jag skulle rekommendera att avstå då ljuset inte är så mycket bättre och det är en hel del bök med det. Lyktorna är även dyra. Är det bara själva xenon "looken" du är ute efter så är det bättre att bara xenonkonvertera eller köra med LED.

asd_0424

Ny medlem
Om du byter lyktorna till original inför besiktning så behöver du inte böka med nivåjusteringen. Du behöver dock ett Adapterkablage då kontakten är annorlunda.

Jag skulle rekommendera att avstå då ljuset inte är så mycket bättre och det är en hel del bök med det. Lyktorna är även dyra. Är det bara själva xenon "looken" du är ute efter så är det bättre att bara xenonkonvertera eller köra med LED.
Precis som du nämner är jag ute efter xenon "looken".

Hur menar du med xenonkonvertera? syftar du på något i denna stil då?

Någon som isånnafall vet något kit som funkar bra?

Senast ändrad:

Killawife

Aktiv medlem
Nej, jag tänker mer på att man köper ett xenonkit på typ xenonkungen och byter ut glödlampan bara. Du kan inte göra en modifikation som är fast då du inte kan besiktiga med det utan att regga om bilen. Men glödlampor byter man bara inför besiktningen och sen tillbaka igen. Notera dock att det är viktigt att man köper ett BRA xenon-kit eller BRA LED-glödlampor. Billiga kinaprylar är billiga av en anledning.
Du kan säkert googla fram vilka modeller av exempelvis LED som funkar bra i just B7:ans lykta.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp