Krackelerad baklykta 2021 S3

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Kristopher

Ny medlem
Hej!

Har en baklykta som börjat krackelera och funderar på att byta ut den. Vet nån vart man kan hitta begagnade? Hittar från 2022 men svårare 2021. Är det någon skillnad från 2021/2022 eller är det samma lyktor?

parjohan

Medlem
Hej!

Har en baklykta som börjat krackelera och funderar på att byta ut den. Vet nån vart man kan hitta begagnade? Hittar från 2022 men svårare 2021. Är det någon skillnad från 2021/2022 eller är det samma lyktor?
Hej!

Menar du att den är spräckt? Jag skulle kolla Bildelsbasen och via dem så söker du del. Jag har hittills hittat allt jag behövt till olika bilar genom åren.

Mvh Pär

Kristopher

Ny medlem
Det är en 2021 modell och DinBil står inte för detta då man anser att det är ”normalslitage” finns ingen nybilsgaranti kvar och audi approved täcker inte heller det.

Kristopher

Ny medlem

A4qt

Ny medlem
Finns mycket skrivet om detta tidigare, att avfettning skulle vara boven. Min bil var handtvättad av bilfirman och trots detta krackelerade baklyktorna. Jag fick mina bytta av min bilfirma. Så här sa Vi bilägare redan 2013 i "bilfrågan" Ger avfettning sprickor i glaset?
SVAR:
Vi tycker du ska reklamera det krackelerade glaset även om garantin gått ut. Det är rimligt att detta ska hålla mer än fyra år på en bil där tillverkaren hävdar genomgående hög kvalitet.

Bengt Dieden, Vi Bilägare

Kristopher

Ny medlem
Finns mycket skrivet om detta tidigare, att avfettning skulle vara boven. Min bil var handtvättad av bilfirman och trots detta krackelerade baklyktorna. Jag fick mina bytta av min bilfirma. Så här sa Vi bilägare redan 2013 i "bilfrågan" Ger avfettning sprickor i glaset?
SVAR:
Vi tycker du ska reklamera det krackelerade glaset även om garantin gått ut. Det är rimligt att detta ska hålla mer än fyra år på en bil där tillverkaren hävdar genomgående hög kvalitet.

Bengt Dieden, Vi Bilägare
Ah precis, också läst om det men Din Bil tar inte på sig detta (auk återförsäljare audi).
Lite svårt att göra något då 🫣

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp