Missljud och ingen drivning

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Ostberg71

Ny medlem
Hej, min A4 1,8T 2003, tappade plötsligt drivning. Ett skorrande ljud hör från motorn och ingen växel går i (automat). Ingen skillnad om jag lägger drive, revers eller neutral. Samma ljud. Motorn går att varva upp. Någon som tror sig veta felet? Har en liten video på detta men verkar inte gå att ladda upp.

Killawife

Aktiv medlem
Ok. Då får du skruva lite. Ta loss växelspaken och kolla om stagen där under är hela. du kan även krypa under och kolla det underifrån men det kan vara lite svårt att se. Om stagen fungerar så är defekten inuti lådan och där upphör tyvärr min kunskap. Du kan även läsa ut felkoder för att se om det är ett elektroniskt fel. Det sitter en kontrollbox för lådan under golvet på passagerarsidan, framför stolen. Denna sköter de hydrauliska ventiler som sitter i lådan och sköter växlingarna. Om den är defekt eller har tappat signal så funkar inget.

Ostberg71

Ny medlem
Killawife, kan du kolla filmen om du står fast vid dina förslag. Bilen har endast gått 12000 mil och är regelbundet servad.

Killawife

Aktiv medlem
Det låter som att den är trasig. Har du läst ut felkoder? Det är svårt att bara sitta och gissa faktiskt men av ljudet så tror jag inte att stagen är problemet utan det är ett mekaniskt fel. Ta den till en verkstad.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp