Montera en bilstereo i en Audi A4 årsmodell 2003 som aldrig haft en stereo monterad.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

BUMG

Ny medlem
Jag ska ev. köpa en äldre Audi A4 1.6 som aldrig haft en bilstereo monterad, utan idag sitter det bara den "skyddsplåt" förmonterad från Audi från när bilen var ny.

Jag har några frågor om hur jag ska montera en stereo i det uttaget:
1.) Hur tar man bort den skyddsplåten (plastlocket) som sitter förmonterad av Audi där jag ska montera stereon, utan att skada inredningen i övrigt? Jag lägger med en bild som visar hur det ser ut nu.
2.) Jag kan väl utgå ifrån att det är förberett för en montering av bilstereo i bilen, alltså att det sitter högtalarelement samt dragna kablar till alla högtalare i bilen i dörrarna och mitthögtalaren på instrumentpanelen? Likaså är det väl en antenn monterad redan i t.ex. bakrutan som det brukar vara?
3.) Det är väl sedan en typ ISO-kontakt framdragen där jag ska montera in min radio?
4.) Passar dagens bilstereo-apparater som säljs idag i samma uttag så de är lika stora som förr vad gäller måtten i själva hålet. Annars har jag insett att dagens apparater normalt är kortare, men det spelar ju inge roll för att de ska få plats i uttaget.
5.) Jag har bl.a. tittat på en bilstereo som säljs av BRL (GAS 152 BTR), som just nu dessutom är nedsatt till 444 kr pga. Black Friday! Jag är bara ute efter en radio som ger ok ljud och som har Blåtand så jag kan synka min telefon och lyssna på t.ex. Spotify i bilen. Då kanske en sådan enklare radio funkar för mina behov?

Tacksam för snabbt svar om möjligt för att kunna utnyttja rabatten :) !

Tack på förhand!
/Mikael

Bilagor

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp