Underligt problem

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Kiisk

Ny medlem
Hej!

Jag har hyfsat nyligt köpt en Audi a4 b9 2018 allroad.
Sedan köpet har jag haft problem till och från att den ger flera olika felkoder med olika mellanrum (från 30st till 47st felkoder) Ibland kan det vara 1 gång i månaden och ibland 2 gånger på 1 vecka.
Lämnade in bilen på verkstad första gången det hände och dom misstänkte att batteriet var dåligt. Då byttes batteriet men jag får fortfarande upp felkoderna.
Oftast försvinner felkoderna av sig själv vid omstart men ibland har jag använt Carly för att ta bort dom och då försvinner dom (ett tag).

Jag bifogar en pdf med senaste felkoderna i hopp om att någon här kanske varit med om samma sak eller har någon misstanke om vad problemet är.
Tack på förhand!

Bilagor

George

Medlem
Be att få tillbaka ditt gamla batteri. Det är inget fel på det så då har du ett i reserv. Ställ det på underhållsladdning.

Senast ändrad:

Killawife

Aktiv medlem
Det ser ut som att du möjligen kan ha ett problem med en ABS-sensor som ger upphov till typ 10 av koderna. De andra verkar mest bero på låg batterispänning.

Kiisk

Ny medlem
Det ser ut som att du möjligen kan ha ett problem med en ABS-sensor som ger upphov till typ 10 av koderna. De andra verkar mest bero på låg batterispänning.
Tack för svaret!
Så skulle det ju kunna vara. Har även uppfattat att bilen bromsat på ett ABS liknande sätt trots att man kört normalt på asfalterad raksträcka.
Vad finns det för smidigt sätt att lista ut vilken av sensorerna som felar?

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp