Växellåda till Audi a4

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

gunhal

Ny medlem
Jag har en Audi a4 avant 1.9 tdi från 1998. Den har automatlåda med beteckningen 01N. Växellådan "slirar", som om det fanns en koppling med dåliga lameller, främst på växel 2.
Jag har letat begagnade växellådor och det förefaller vara svårt att hitta en automatlåda av typen 01N.
Någon som har ett tips, eller någon som vet om man kan sätta in en annan automatlåda. Jag har blivit avrådd att försöka konvertera till manuell låda, dels för att det är besvärligt och dels för att det blir en svår registreringsbesiktning.

Killawife

Aktiv medlem
Prova att byta olja och filter först och spola lådan om du inte gjort detta redan. Det går att sätta i en annan låda men du måste då hitta en duktig programmerare som kan programmera in en annan databox än den du har. Om man konverterar till manuell så behöver man också en liknande programmering för att lura bilen. Men fråga dig själv istället om det verkligen är värt att lägga ner allt detta jobbet på bilen. En växellåda kostar lika mycket som bilen är värd, sen allt jobb på det.

Swizz

Aktiv medlem
Ge mig regnr så kan jag kolla artnr på lådan, vet eventuellt vart du kan få tag på en ny eller beg.låda.

Swizz

Aktiv medlem
Du behöver kika på lådan vilken beteckning den har (3st bokstäver), är den 4 växlad så är det någon av dessa.
1731958871560.png

Är den 5 växlad så är det någon av dessa.
1731958906150.png

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp