Skramlande ljud bak i bilen. 2010 A4 Allroad (B8)

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Thunderful

Ny medlem
Hej!
Min 2010 A4 Allroad har ett problem som jag går bet på att lösa.

När man kör bilen där det är ojämnt, t.ex. grusväg, dåligt plogad vinterväg osv så uppstår ett ljud som låter som att det skulle komma från bagaget. Tänk er att nånting i plast ligger och skramlar runt i reservhjulsbaljan typ.

Jag har tömt bagaget, baljan, verktygslådan på allt. Men ljudet är ändå kvar.
Ljudet har funnits där sen 2018 när jag köpte bilen, besiktningen har aldrig anmärkt på att det skulle vara någon slitagedel som lever om eller behöver bytas.

Jag läste nånstans att det kunde vara plastskydden över stötdämparna som inte sitter fast ordentligt. Men om jag tar lös däcken så kan jag inte direkt se eller känna att något skulle vara fel där heller.

Finns det någon annan som har någon idé eller har upplevt samma problem och lyckats lösa det?

Otroligt tacksam för tips!
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
alla stag och sånt är ok i bakvagn ? krängningshämmar stag ? och bussningarna i dämparna är ok, prova bänd med en kofot el nåt i alla stag, dämpare m.m för att se om du har nåt glapp..
 

Thunderful

Ny medlem
Tack för svar!

Vi har hittat problemet. Det var lite oväntat bakluckan som levde om. Håller någon fast den medans man kör så blir det tyst. Efter lite justering så är oljudet i stort sett helt borta!
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp