tycker min funkar ändå hyfsat, det är vid blöt/kall väderlek allt slås ut, farthållare, skyltavläsning,auto helljus, pre sense.Tack! Brukar farthållaren fungera bra då? Läst i tråden att många har problem med adaptiva farthållaren..
tycker min funkar ändå hyfsat, det är vid blöt/kall väderlek allt slås ut, farthållare, skyltavläsning,auto helljus, pre sense.Tack! Brukar farthållaren fungera bra då? Läst i tråden att många har problem med adaptiva farthållaren..
Okej, det går inte att använda farthållaren alls då? Jag har 10 mil landsväg enkel resa till jobbet så är ganska beroende av att bilen kan hålla samma hastighet. Behöver dock inte den adaptivatycker min funkar ändå hyfsat, det är vid blöt/kall väderlek allt slås ut, farthållare, skyltavläsning,auto helljus, pre sense.
Jag kan försöka mig på ett svar på dina frågor då jag har erfarenhet av alla nämnda motorer. Om jag förstå dig rätt så körde du 16000 mil med 0,52 i snitt. Detta var jag inte ens i närheten av med min bil.Går nu på riktigt i tankarna på en C8. Sålde i väg min C7:a som vi haft i 7 år. Värdefallet som bilen tagit sensaste 7 år ligger på 18.000kr per år. Det får man ändå säga är förstkalssigt lågt jämfört med många andra bilar man ägt.
ska försäka ge mig iväg till en Audi-handlare och prova ut någon dieseldriven a6:a.
Vad ligger ni på för förburkning på era C8r med diesel (40TDI och 45TDI) om man tänker laglig körning och tillämpar lite framförhållning.
Körde min C7:a med mutitronic och 2-literspisen på 177 häst under mina 16.000mil på 0,52L milen mätt mellan tankningar. Vore ju bra om nästa bil inte drar mer...
Frun vill däremot ha laddbar bil.