Hejsan alla! Jag har en 2006ans A4 med 2,0Tfsi T 200hk quattro, gått 190 000km, alltid servad enligt schema.
Jag har två felkoder P2187 (bränslemätninssytem-för magert system) och P2279 (läckluft i insugningssytemet). Dessa tänder inte direkt efter släckning utan efter 3-5 mil och alltid då man INTE har något gaspåslag. Jag har haft bilen på 5 olika servicefirmor. Ventil till vevhusvent är bytt, lambda1 är bytt, luftmassemätare är bytt. Kontroll av läckage är gjort av alla, breakclean sprutat, röktest gjort. Bilen går kanon, både vid gas och tomgång. Har nu hållit på med släckning av lampa och service i drygt 1 år och ingen hittar felet. Någon som vill ha nobelpriset? Oerhört tacksam för hjälp.
Jag har två felkoder P2187 (bränslemätninssytem-för magert system) och P2279 (läckluft i insugningssytemet). Dessa tänder inte direkt efter släckning utan efter 3-5 mil och alltid då man INTE har något gaspåslag. Jag har haft bilen på 5 olika servicefirmor. Ventil till vevhusvent är bytt, lambda1 är bytt, luftmassemätare är bytt. Kontroll av läckage är gjort av alla, breakclean sprutat, röktest gjort. Bilen går kanon, både vid gas och tomgång. Har nu hållit på med släckning av lampa och service i drygt 1 år och ingen hittar felet. Någon som vill ha nobelpriset? Oerhört tacksam för hjälp.