Audi A6 c7 3.0 Läcker vid grenrör

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Audi smurf

Ny medlem
Har planat grenrören på båda sidor men det läcker fortfarande på vänster framgrenrör även bytt packningen . Det enda jag upptäckt är ett hål i blocket precis i kanten på packningen undrar om det är där det läcker ut .Det är sådana hål ovanför varje utblås men en del är pluggade
Att en plugg eller något har lossnat.ska riva isär det igen Hoppas att någon här på forumet någon idé för att lösa detta börjar bli less
 

Bilagor

Har planat grenrören på båda sidor men det läcker fortfarande på vänster framgrenrör även bytt packningen . Det enda jag upptäckt är ett hål i blocket precis i kanten på packningen undrar om det är där det läcker ut .Det är sådana hål ovanför varje utblås men en del är pluggade
Att en plugg eller något har lossnat.ska riva isär det igen Hoppas att någon här på forumet någon idé för att lösa detta börjar bli less
Ta rätt på exakt var du har läckan innan du river.

Såpvatten och en blomspruta (spruta bara direkt efter kallstart innan grejorna är tokvarma) och kolla var det kommer någon bubbla, eller bara känn runt med händerna var det pyser.
 

Audi smurf

Ny medlem
Ta rätt på exakt var du har läckan innan du river.

Såpvatten och en blomspruta (spruta bara direkt efter kallstart innan grejorna är tokvarma) och kolla var det kommer någon bubbla, eller bara känn runt med händerna var det pyser.
Jag har video på exakt på var det läcker ut på vänster sida fram genom att det är hål in i motorn där jag har märkt med rött
1729053584459.jpeg
fast detta är höger sida och där är det pluggat
 

Audi smurf

Ny medlem
Det var ett glödstift som packningen har gått på och då läcker det ut i skvallerrör som sitter just ovan grenrörspackningen
 

PINNEN

Medlem
Detta är skvallerhål som indikerar att spridarens koppartätring mot toppen är otät, packa om spridarna så försvinner läckaget. Glödstiftet sitter i förbränningsrummet och påverkar ej detta och har dessutom inga tätningar.

När spridarna tätas om så måste man vara noggrann med rengöring mot toppen, använd nya tätningar, skruvar och rätt moment, blanda ej ihop spridarna då varje spridare har sin plats inkodad i motorstyrdonet.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp