Om det ser ut som på min C4 - 97 så behöver du bara byta kontaktdelen i bakänden av tändningslåset. Det kommer du åt genom att plocka ur instrumenthuset och då är det lätt åtkomligt från ovansidan. Har för mig att kontaktstycket satt intryckt och låst med en insex, fast det var ju några år sedan... /Hälsningar ClaesHej
Har problem med mitt tändningslås på A4:an(B5 1996). Nyckeln låser inte i "körläge" när jag har startat bilen, alltså måste jag hålla i nyckeln.
Måste man koda nycklarna om man byter cylinder?
Hur får man ut cylindern ur tändningslåset?
MVH
Okej, hade du samma problem alltså? Att nyckeln inte höll sig låst i körläge och åkte tillbaka till tändningsläge?Om det ser ut som på min C4 - 97 så behöver du bara byta kontaktdelen i bakänden av tändningslåset. Det kommer du åt genom att plocka ur instrumenthuset och då är det lätt åtkomligt från ovansidan. Har för mig att kontaktstycket satt intryckt och låst med en insex, fast det var ju några år sedan... /Hälsningar Claes
Japp, fick hålla kvar nyckeln för att det skulle gå att köra. Inga problem efter att jag bytte kontaktstycket. /Hälsningar ClaesOkej, hade du samma problem alltså? Att nyckeln inte höll sig låst i körläge och åkte tillbaka till tändningsläge?
Mvh
Hur menar du?Ingen lösning behövs då det är en mekanisk del som är trasig.
Får beställa ett nytt och prova. Tack för svar!Japp, fick hålla kvar nyckeln för att det skulle gå att köra. Inga problem efter att jag bytte kontaktstycket. /Hälsningar Claes