Jag har förstått på ett av dina tidigare inlägg att det är vad märkesverkstaden vill ha betalt för bytet. En kabel oxiderar knappast, om inte isoleringen är borta. Jag kan ju inte säga hur det ser ut i ditt fall, men troligtvis så är det själva kontakten som är oxiderad och då vill de byta komplett kabel med kontakt. Om jag var i din sits så skulle jag nog kolla med någon duktig allbilsverkstad /bilelektriker om det bara går att byta enbart kontakten, då bör du komma undan betydligt billigare.Kontakt och kabel från slitagevarnaren vidare in i bilen på min A6 Allroad 2015 har oxiderat och behöver bytas.
Kan det vara rimligt med ett pris på 8300 för byte av kontakt och skarva kabel?
Det är tyvärr mer regel än undantag att kostnaderna på märkesverkstäder drar iväg, gäller inte bara Audi, har råkat ut för det på olika bilar genom jobbet, men då var det ju inte min plånbok som blev lidande...Har löst det med en lokal verkstad till en helt annan kostnad.
Lite lurigt me hur de går på om reparationer å hutlösa priser.