Bilen i fråga är en A4 B7, Quattro, Automat, 2,0 tfsi.
Ligger jag och kör på jämn gas så slår varvnålen mellan 100 varv ca, man kan känna det svagt i bilen oxå. Länkar till en YT film om hur det ser ut (inte min bil men min uppträder likadant).
Som att man pumpar försiktigt på gasen. Bilen ger inga felkoder eller går konstigt på tomgång eller gaspådrag utan växel i.
Har googlat runt och det som jag kan hitta är att det kan vara konverter-byte på g (torque converter).
Någon som har råkat ut för detta fel? Och som bytt konverter med gott resultat? Kan det vara nåt annat, måhända billigare .
Nyligen fixat - Tändspolar, tändstift, vevhusvent, ny dump, ny cam follower, valnötblästrat insug, bytt alla spridare, kollat komp = bra.
Inte min bil, men jag har precis likadant i stort sett
Ligger jag och kör på jämn gas så slår varvnålen mellan 100 varv ca, man kan känna det svagt i bilen oxå. Länkar till en YT film om hur det ser ut (inte min bil men min uppträder likadant).
Som att man pumpar försiktigt på gasen. Bilen ger inga felkoder eller går konstigt på tomgång eller gaspådrag utan växel i.
Har googlat runt och det som jag kan hitta är att det kan vara konverter-byte på g (torque converter).
Någon som har råkat ut för detta fel? Och som bytt konverter med gott resultat? Kan det vara nåt annat, måhända billigare .
Nyligen fixat - Tändspolar, tändstift, vevhusvent, ny dump, ny cam follower, valnötblästrat insug, bytt alla spridare, kollat komp = bra.
Inte min bil, men jag har precis likadant i stort sett