Hej alla Audi-experter.
Som rubriken.
En Audi A4 avant 2.0 tdi quattro
Fordonsår 2016 Modellår 2017
Rullat drygt 6500mil.
Jag är i valet och kvalet om jag ska överta denna bilen ur dödsboet.
Jag vet inte så mycket om just denna modellen. Jag har sedan tidigare dåliga VAG erfarenheter Ang tillförlitlighet.
Jag vill inte ha någon notorisk krångelpelle.
Jag arbetspendlar normalt 4mil enkel resa efter länsväg. Drar ibland 1350kg husvagn. Är ingen speciellt gasglad person utan "kör som folk".
Vad är det för serviceintervaller?
Jag är lite skeptisk till longelife, men det kanske är gammal sanning.
Kamremsintervall? Eller är det kedja?
Är det en av drabbade motorerna Ang kamkedja?
Annan viktig grej som ska servas vid vissa tid/Mil. Det är ju inga garantier kvar, men visst ska den servas efter bok.
Rutonservice blir nog verkstad i alla fall så länge maskinförsäkringen gäller.
Det är en DSG. Jag vet inte hur många växlar. Det byttes nån olja där i somras på rutinservicen vet jag. Dyrt som skam.
Bra och dåligt med den lådan?
Jag vet inte vilken Haldexgeneration det är. Om det ens är Haldex.
Så vad kan ni berätta för mig om bilen?
Vanliga problem?
Något särskilt bra att veta, ägartips?
"Man ska hålla särskild koll på det och det"
Allt är inte rosor med någon bil.
Men berätta gärna bra grejer också.
Jag är en som skruvar själv, så jag har en VCDS kabel som heter HEX-CAN.
Från 2008 någonstans. Körde en då hyffsat ny passat-(jävel).
Kan det programmet fungera hjälpligt på denna bilen också?
Jag kommer isf överta lånet "bara".
En bit under bruksvärde verkar det som, men den är ganska högt belånad.
Så priset är "bra" men skulle ändå vilja ha en bollparksgissning vad den kan betvinga i INBYTE. För dyr för Blocketförsäljning.
Den ser helt ny ut, och har full servicehistorik. Vissa på Autoexperten. Bla senaste där det byttes olja i DSG. Kopplingsolja tror jag.
Så fram med ägarerfarenheter till en kanske framtida Audi-forumare.
Mvh, Micke.
Som rubriken.
En Audi A4 avant 2.0 tdi quattro
Fordonsår 2016 Modellår 2017
Rullat drygt 6500mil.
Jag är i valet och kvalet om jag ska överta denna bilen ur dödsboet.
Jag vet inte så mycket om just denna modellen. Jag har sedan tidigare dåliga VAG erfarenheter Ang tillförlitlighet.
Jag vill inte ha någon notorisk krångelpelle.
Jag arbetspendlar normalt 4mil enkel resa efter länsväg. Drar ibland 1350kg husvagn. Är ingen speciellt gasglad person utan "kör som folk".
Vad är det för serviceintervaller?
Jag är lite skeptisk till longelife, men det kanske är gammal sanning.
Kamremsintervall? Eller är det kedja?
Är det en av drabbade motorerna Ang kamkedja?
Annan viktig grej som ska servas vid vissa tid/Mil. Det är ju inga garantier kvar, men visst ska den servas efter bok.
Rutonservice blir nog verkstad i alla fall så länge maskinförsäkringen gäller.
Det är en DSG. Jag vet inte hur många växlar. Det byttes nån olja där i somras på rutinservicen vet jag. Dyrt som skam.
Bra och dåligt med den lådan?
Jag vet inte vilken Haldexgeneration det är. Om det ens är Haldex.
Så vad kan ni berätta för mig om bilen?
Vanliga problem?
Något särskilt bra att veta, ägartips?
"Man ska hålla särskild koll på det och det"
Allt är inte rosor med någon bil.
Men berätta gärna bra grejer också.
Jag är en som skruvar själv, så jag har en VCDS kabel som heter HEX-CAN.
Från 2008 någonstans. Körde en då hyffsat ny passat-(jävel).
Kan det programmet fungera hjälpligt på denna bilen också?
Jag kommer isf överta lånet "bara".
En bit under bruksvärde verkar det som, men den är ganska högt belånad.
Så priset är "bra" men skulle ändå vilja ha en bollparksgissning vad den kan betvinga i INBYTE. För dyr för Blocketförsäljning.
Den ser helt ny ut, och har full servicehistorik. Vissa på Autoexperten. Bla senaste där det byttes olja i DSG. Kopplingsolja tror jag.
Så fram med ägarerfarenheter till en kanske framtida Audi-forumare.
Mvh, Micke.