Gör ett försök även i detta forum.
Gäller en Audi A4 B7 2006, 2.0ts (220hk)
Bilen började misstända på tomgång utan felkoder. Efter ett tag slängde den felkoder som visade att den misstände på cylinder 3. Med obd-läsare och livedata kunde man se att den misstände endast på cylinder 3.
Bytte samtliga tändstift och samtliga tändspolar. Då börjar bilen istället att misstända på samtliga cylindrar?
Misständningarna sker endast på tomgång och börjar oftast efter att motorn har jobbat i 1-2 minuter. (När varvtalet åker ner )
Testat byta luftmassemätaren, PCV är bytt.
Enda felet verkstad hittat hittills är vakumpumpen som läcker luft men enligt alla tfsi-nördar jag pratat med så ska denna inte kunna orsaka misständning.
Någon som varit med om liknande? Att misständning flyttat från en cylinder till samtliga efter byte av stift och spolar, tecken på något specifikt?
Gäller en Audi A4 B7 2006, 2.0ts (220hk)
Bilen började misstända på tomgång utan felkoder. Efter ett tag slängde den felkoder som visade att den misstände på cylinder 3. Med obd-läsare och livedata kunde man se att den misstände endast på cylinder 3.
Bytte samtliga tändstift och samtliga tändspolar. Då börjar bilen istället att misstända på samtliga cylindrar?
Misständningarna sker endast på tomgång och börjar oftast efter att motorn har jobbat i 1-2 minuter. (När varvtalet åker ner )
Testat byta luftmassemätaren, PCV är bytt.
Enda felet verkstad hittat hittills är vakumpumpen som läcker luft men enligt alla tfsi-nördar jag pratat med så ska denna inte kunna orsaka misständning.
Någon som varit med om liknande? Att misständning flyttat från en cylinder till samtliga efter byte av stift och spolar, tecken på något specifikt?