nordsluttning
Ny medlem
Hej!
Har en A3 1.6 2002 som har nått konstigt temperaturproblem. Den ligger oftast på 90 grader på mätaren. Ibland får den dock nått ryck och stiger upp över 110 grader. Låter jag den vila en stund så kan jag ibland köra 1 mil innan den börjar stiga, ibland kan jag köra 10+ mil utan problem. Verkar uppstå slumpmässigt.
Felet har uppkommit efter byte av kamrem/vattenpump.
Den drar inget vatten, inget vatten i oljan och ingen olja i vattnet.
Funderar på om det kan finnas luft kvar i systemet.
Det sitter en sån elektriskt styrd termostat i den. Är det vanligt att dessa krånglar?
Den nedre kylarslangen är alltid kall, blir inte ens ljummen.
Men, det finns ingen logik i detta, ibland blir går den över 90 grader efter 10 min, ibland kan jag köra ett par timmar.
Ideer?
Har en A3 1.6 2002 som har nått konstigt temperaturproblem. Den ligger oftast på 90 grader på mätaren. Ibland får den dock nått ryck och stiger upp över 110 grader. Låter jag den vila en stund så kan jag ibland köra 1 mil innan den börjar stiga, ibland kan jag köra 10+ mil utan problem. Verkar uppstå slumpmässigt.
Felet har uppkommit efter byte av kamrem/vattenpump.
Den drar inget vatten, inget vatten i oljan och ingen olja i vattnet.
Funderar på om det kan finnas luft kvar i systemet.
Det sitter en sån elektriskt styrd termostat i den. Är det vanligt att dessa krånglar?
Den nedre kylarslangen är alltid kall, blir inte ens ljummen.
Men, det finns ingen logik i detta, ibland blir går den över 90 grader efter 10 min, ibland kan jag köra ett par timmar.
Ideer?