Hoppas på hjälp..
Har en A4 2,0 tdi 2010 som gått 39k mil. Har alltid gått kanon i motorn och har skött oljebyte mm som man ska. Även ny kamrem sedan 1000 mil.
Nu till problemet:
Körde för två dagar sedan som vanligt på en motorväg när bilen helt plötsligt började gå väldigt ryckigt/oroligt. Igen motorlampa tändes eller andra felmeddelanden, men gick knappt att köra bilen längre. Kändes som att den bara gick på 2-3 cylindrar. Lyckades "hoppa mig fram" (med en del vitrök bakut) till en verkstad. Där har nu bilen stått i två dagar för felsökning. De hittar inget fel och inga felkoder kommer fram. Går just nu inte ens att starta bilen längre, inte ens med startgas. Vad jag förstått så verkar diesel komma fram, men trycket är ganska lågt, 30 bar om jag minns rätt. Men om det är felet så borde den väl iaf starta med startgas? Även EGR har blockats för att kunna utesluta denna.
Någon som har tips för en fortsatt felsökning..?
Har en A4 2,0 tdi 2010 som gått 39k mil. Har alltid gått kanon i motorn och har skött oljebyte mm som man ska. Även ny kamrem sedan 1000 mil.
Nu till problemet:
Körde för två dagar sedan som vanligt på en motorväg när bilen helt plötsligt började gå väldigt ryckigt/oroligt. Igen motorlampa tändes eller andra felmeddelanden, men gick knappt att köra bilen längre. Kändes som att den bara gick på 2-3 cylindrar. Lyckades "hoppa mig fram" (med en del vitrök bakut) till en verkstad. Där har nu bilen stått i två dagar för felsökning. De hittar inget fel och inga felkoder kommer fram. Går just nu inte ens att starta bilen längre, inte ens med startgas. Vad jag förstått så verkar diesel komma fram, men trycket är ganska lågt, 30 bar om jag minns rätt. Men om det är felet så borde den väl iaf starta med startgas? Även EGR har blockats för att kunna utesluta denna.
Någon som har tips för en fortsatt felsökning..?
Senast ändrad: