Fyllebubben
Medlem
Jag har lagt in här tidigare angående detta problem och i ett litet desperat läge. Så jag hoppas att ambassadörerna på detta forum har överseende
[IMG alt="Fyllebubben"]https://www.audiforum.nu/data/avatars/m/4/4461.jpg?1624434288[/IMG]
Fyllebubben
Jag har en Audi A4 2.0 TFSI
Det är så att min bil har ett riktigt jobbigt problem. När jag accelerar så håller bilen på att pendlar i accelerationen, men det är bara upp till 4000rpm. Efter 4000rpm så går den utan minsta tvekan. Har haft den på otaliga verkstadsbesök.
Felkod P0238
Motorväst Hällevadsholm
Där jag enligt felkoderna bytte alla vvl ventiler luftmassemätare
Motorama Tanumshede
Misständning på en cylinder=inga åtgärder
Toveks bil Skee
Hittade inte heller något givande.
och kollat på forum. där jag hittat folk med samma problem, men ingen som lyckats fixa det
Det jag har bytat är.
Map-sensor
Insugtempgivare
Vvl-ventiler 8st
Luftmassemätare
Tändstift
Tändspolar
Laddtrycksventil(N75).
Dumpventilen
Jag tyckte att bilen blev mer svajjande efter jag tagit bort 3 av 4 ljuddämpare på avgassystem. (kan även vara inbillning)
Bilen är ej chippad eller mappad. Ända uppgraderingen ja gjort är dumpen som är en eftermarknads som ska var mer tålig än originalet.
Hade vart grymt om någon satt inne med svaret.
Mvh Jocke
[IMG alt="Fyllebubben"]https://www.audiforum.nu/data/avatars/m/4/4461.jpg?1624434288[/IMG]
Fyllebubben
Jag har en Audi A4 2.0 TFSI
Det är så att min bil har ett riktigt jobbigt problem. När jag accelerar så håller bilen på att pendlar i accelerationen, men det är bara upp till 4000rpm. Efter 4000rpm så går den utan minsta tvekan. Har haft den på otaliga verkstadsbesök.
Felkod P0238
Motorväst Hällevadsholm
Där jag enligt felkoderna bytte alla vvl ventiler luftmassemätare
Motorama Tanumshede
Misständning på en cylinder=inga åtgärder
Toveks bil Skee
Hittade inte heller något givande.
och kollat på forum. där jag hittat folk med samma problem, men ingen som lyckats fixa det
Det jag har bytat är.
Map-sensor
Insugtempgivare
Vvl-ventiler 8st
Luftmassemätare
Tändstift
Tändspolar
Laddtrycksventil(N75).
Dumpventilen
Jag tyckte att bilen blev mer svajjande efter jag tagit bort 3 av 4 ljuddämpare på avgassystem. (kan även vara inbillning)
Bilen är ej chippad eller mappad. Ända uppgraderingen ja gjort är dumpen som är en eftermarknads som ska var mer tålig än originalet.
Hade vart grymt om någon satt inne med svaret.
Mvh Jocke
HELP ME Audi A4 2.0 TFSI acceleration problem part 2
another video of the acceleration sound
youtube.com
HELP ME Audi A4 2.0tfsi b8 acceleration problem
HELP I have some problem with my audi. you can hear the symptoms in the video. I have changed multiple parts make the problem disappear. but still no fortune...
youtube.com