Bromssköldar bak Gt Coupe Quattro

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Galaxgreta

Ny medlem
Hej,
Är det någon som vet vart/om man kan få tag på nya bromssköldar Bak till en Gt Coupe -85?

Fram finns på Autodoc, skruvat mm...men Inte bak..

Mvh
Andreas
 
Nya ska du nog ha tur, men inte omöjligt.

Audi tradition, de har även begagnade delar i bättre skick.

Annars söka på artikelnummer etc på ebay och hoppas någon handlare råkar ha kvar ett par på en hylla :)

Gör du en total originalrenovering eller har du trasiga och vill ha nya? I fall trasiga, demontera och malla upp på en plåt resterna av de gamla. Klipp ut med lite övermarginal och böj ytterkanten för att få styrka. Borra fästhålen, kladda lite färg och montera. Kommer fungera, gå igenom svensk bilbekämpning ( bilprovning).

Eller vill du bara ha bilen igenom bilprovning och dina sköldar är för trasiga, ta bort dem helt. Brukar vara okej.
 

Galaxgreta

Ny medlem
Nya ska du nog ha tur, men inte omöjligt.

Audi tradition, de har även begagnade delar i bättre skick.

Annars söka på artikelnummer etc på ebay och hoppas någon handlare råkar ha kvar ett par på en hylla :)

Gör du en total originalrenovering eller har du trasiga och vill ha nya? I fall trasiga, demontera och malla upp på en plåt resterna av de gamla. Klipp ut med lite övermarginal och böj ytterkanten för att få styrka. Borra fästhålen, kladda lite färg och montera. Kommer fungera, gå igenom svensk bilbekämpning ( bilprovning).

Eller vill du bara ha bilen igenom bilprovning och dina sköldar är för trasiga, ta bort dem helt. Brukar vara okej.
OK tack för svaret :)

I första läget vill jag ha så att jag kan besiktiga men i senare skede är det tänkt att bli en total originalrenovering så vill gärna ha nya direkt.

/Andreas
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Plockade bort bakre sköldar på min S6 för flera år sedan, och besiktningen har aldrig haft någon åsikt om det. Om du sedan vill ha för att renovera till originalskick är det ju en annan sak, men om du vill åka med den under tiden så ska det inte vara några problem.

/Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp