Byta mittkonsol från A4 8E 2001 till A4 8E/H 05-08

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Gari1980

Ny medlem
Hej, I min A4 8E 2001 med original radio Consert (som är sönder). Skulle jag vilja bygga om så en Radio med GPS/back-kamera passar.
Fungerar det att köpa en mittkonsol (innanmätet) från 2005-2008, där det har suttit en dubbel-Din Stereo radio?
Flytta över AC-kontrollpanelen till "nya" mittkonsolen och sedan köpa en radio som nu passar i "nya" befintliga hålet?
Och att det blir snyggt? Mvh Kjell

Killawife

Aktiv medlem
Nej du kan inte göra så då ingenting är likadant. Inga fästen är lika, inga kontakter är lika, man använder inte samma typ av system för kommunikation mellan moduler o.s.v Det är bättre att göra som George säger och köpa en modellanpassad stereo med de funktioner du vill ha. Eller byta upp sig till en nyare A8. de är inte så dyra.

rolleslitz

Aktiv medlem
Hej, I min A4 8E 2001 med original radio Consert (som är sönder). Skulle jag vilja bygga om så en Radio med GPS/back-kamera passar.
Fungerar det att köpa en mittkonsol (innanmätet) från 2005-2008, där det har suttit en dubbel-Din Stereo radio?
Flytta över AC-kontrollpanelen till "nya" mittkonsolen och sedan köpa en radio som nu passar i "nya" befintliga hålet?
Och att det blir snyggt? Mvh Kjell
Nej, men om du tar mittkonsol etc (kan skilja på panelen för klima mellan enkel-DIN och dubbel) från din generation bil så kan det fungera.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp