elhandbromsen släpper inte

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

kalmarlasse

Ny medlem
jag bytte batteri på min s8 en 07:a utan att koppla in en dator. när jag satte i nya batteriet så gick elbromsen i och nu får jag inte loss den. På vänstersida jobbar den , men på höger sida händer ingenting,någon som har tips om vad det kan bero på??

Crillef

Ny medlem
Hej
Du kan prova ta ut kontakten på sidan som fungerar och se om andra sidan släpper när du trycker på knappen. haft nått liknande och jag provade dra ur kontakterna och sätta tillbaka fram och tillbaka. Löste sig. Var på en passat.

Min fråga är, Är batteriet nytt? Om bilen märker att det är för låg spänning kan detta också påverka.
Krävs en hel del kräm för att orka rulla upp skruvarna.

kalmarlasse

Ny medlem
Hej
Du kan prova ta ut kontakten på sidan som fungerar och se om andra sidan släpper när du trycker på knappen. haft nått liknande och jag provade dra ur kontakterna och sätta tillbaka fram och tillbaka. Löste sig. Var på en passat.

Min fråga är, Är batteriet nytt? Om bilen märker att det är för låg spänning kan detta också påverka.
Krävs en hel del kräm för att orka rulla upp skruvarna.
Batteriet är nytt och fulladdat så spänningen är inga problem med

jag bytte batteri på min s8 en 07:a utan att koppla in en dator. när jag satte i nya batteriet så gick elbromsen i och nu får jag inte loss den. På vänstersida jobbar den , men på höger sida händer ingenting,någon som har tips om vad det kan bero på??
Det tråkiga svaret, koppla på diagnosutrustning och se VAD för felkoder du får. Prova nolla felkoder, prova igen. Läs av felkoder och se vilka som kommer tillbaka.

Använd diagnosutrustning för att provlåsa handbroms, eventuellt kalibrera igen etc.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp