Den har börjat gå bra. Ruckade i kopplingen till luftmassemätaren och tändspolarna o en massa andra kopplingar . Och efter det så går den bra så om det beror på det vet det tusan. Så jag har inte kollat felkoder. Men allt lite konstigt ,nån dag innan den blev svag så blinka motorlampan några gånger samtidigt som den bluddrade till.Visar diagnosen nått?felkoder?
Jag antar att jag ska kolla detta när bilen går dåligt men just nu går den bra.kolla om oljelocket går att ta av enkelt, om den suger fast återkom.
nej, du kan kolla det nu ocksåJag antar att jag ska kolla detta när bilen går dåligt men just nu går den bra.
Oljelocket suger inte fast. Men tomgången blir lägre när jag tar av Oljelocket.kolla om oljelocket går att ta av enkelt, om den suger fast återkom.
Jag ska läsa av det till veckan. Nu har den gått risigt i ett par dar. tidigare gick den dåligt bara en stund. Jag har rengort luftmassemätaren men ingen skillnad. Funderar på om turbon är dålig men då borde den gå dåligt hela tiden tycker man.Det är normalt, har du möjlighet att läsa av händelseminnet?
Tack för tipset ska prova med att byta filtret . Men det lustiga är att den kan gå kanonbra i flera dagar.Du har nog eventuellt ett dåligt bränslefilter, om jag inte minns helt fel så sitter bränsletrycksregulatorn i bränslefiltret och denna ger sig med tiden, kan ju givetvis vara matarpump/högtryckspump/givarfel med men har du den varianten med inbyggd bränsletrycksregulator så börja med att byta ut filtret (har jag varit med om tidigare).
Felkoden tyder ju på något liknande.
Låter ganska invecklat att göra allt detta så får väll låta nån kunnig göra det. Om det nu inte är bränslefiltret.Kan sägas att jag har märkt att den går bra när den är kall i ca 2min om det nu säger nått om eventuella fel.Ja det kan bete sig så.
Prova att byt ut och återkom, fungerar inte detta så får du mäta bränsletryck på lågtrycksidan, läsa av mätvärden på högtryckssidan, även tempgivarna kan man läsa av och se om de är rimliga, eventuellt inspektera kamnock och högtryckspumpens lyftare om dessa är ok (kan nötas ner pga mjukt material inom ett visst chassinummer vilket ger lågt bränsletryck), kolla även så du inte har någon vacumläcka så bil suger i sig icke uppmätt syre, eller avgasläckage innan lambdasonden.
Jo jag kan köra på e10 det är bara Audi a4 2.0 FSI modellår 2003-2004 som inte funkar med e10 . Jag var också inne på bränslefiltret. Är det normalt att bilen börjar funka helt bra när en felkod raderas? Har märkt att när felkoden har raderats så går bilen lite ojämnt o bluddrar på tomgång i ca 30sek sen funkar allt som det ska? Blir att bla kolla bränsletryck o mätvärden, kan ju också eventuellt vara nått vacumläckage eller tjuvluft nånstans . Men bilen går just nu kanonbra sen jag raderade felkoden igår.Detta var ju märkligt och lite tråkigt, det vanligaste är väl just bränslefilter och högt vacuum som swizz var inne på. Kan ju vara många andra problem med givetvis.
Antar att du kör 98oktan nu då e10 inte fungerar så bra i din bil? dock kom ju problemen innan den omställningen så det borde ju inte vara problemet, nästa steg är nog att läsa av diverse mätvärden när bilen krånglar för att försöka ringa in problemet tydligare.