Mickey Mouse
Ny medlem
Hej!
Jag har en Audi 80 från -94:a med 5 cylindrig 2.3 NG motor. Här om dagen blev jag stående. Motorn gick runt, men väldigt lätt och hade inget komp överhuvudtaget på någon cylinder. Jag tänkte direkt att kamremmen gått av. Men den satt där den skulle. Till slut såg jag att remmen kuggat över ganska många kuggar och trodde att det berodde på att spännrullen gick riktigt tungt att snurra. Jag satte tillbaka en ny rem och spännrulle och motorn startade och gick fint på tomgång. Men så fort jag varvade upp motorn lite la den av och remmen hade kuggat över igen. Vad kan orsaken vara till att det blir så? Kan själva spännaren som spännrullen sitter på vara dålig och hur kan se eller avgöra det i så fall?
Tacksam för svar och hjälp.
Jag har en Audi 80 från -94:a med 5 cylindrig 2.3 NG motor. Här om dagen blev jag stående. Motorn gick runt, men väldigt lätt och hade inget komp överhuvudtaget på någon cylinder. Jag tänkte direkt att kamremmen gått av. Men den satt där den skulle. Till slut såg jag att remmen kuggat över ganska många kuggar och trodde att det berodde på att spännrullen gick riktigt tungt att snurra. Jag satte tillbaka en ny rem och spännrulle och motorn startade och gick fint på tomgång. Men så fort jag varvade upp motorn lite la den av och remmen hade kuggat över igen. Vad kan orsaken vara till att det blir så? Kan själva spännaren som spännrullen sitter på vara dålig och hur kan se eller avgöra det i så fall?
Tacksam för svar och hjälp.