Vi har ett kylvätskeläckage i A4 1.8Q -07 som får bevakas i väntan på tid för felsökning men nu tycks värmen vara förlorad trots att vätskan hållits på rätt nivå iaf en vecka och bilen har körts varm flera gånger.
Att värmepaket tidigt märker av låg kylvätdkenivå är känt sedan många år i en tidig Saab 900 jag hade. Men visst ska påfylld kylvätska och en stunds varmkörd motor återge värmen, eller kan värmepaketet helt haverera pga tidigare låg nivå?
Det ska sägas att den numera är en A-traktor som inte körs över 1500rpm... Krävs högre varv? Kan man lufta?
Att värmepaket tidigt märker av låg kylvätdkenivå är känt sedan många år i en tidig Saab 900 jag hade. Men visst ska påfylld kylvätska och en stunds varmkörd motor återge värmen, eller kan värmepaketet helt haverera pga tidigare låg nivå?
Det ska sägas att den numera är en A-traktor som inte körs över 1500rpm... Krävs högre varv? Kan man lufta?
Senast ändrad: