Hej.
Köpt en Audi 100 2,3 KE-jetronic som knappt vill starta.
Inga läckor vad gäller insug.
Det låg en taktventil i dörrsidan när jag köpte den vilket säger mig att nån skruvat med den.
Ena stunden surar den ner sig,tagit bort bränslefördelaren och kollat så mängdpinnen löper fritt.
O nu verkar den få för lite.
Har bytt:
Filter,lambdasond,stift,bränslepump,luftfilter,o-ringar insprutare.
Mätt taktventil när den gick och fick endast rätt värden vid start,120 ma.
Systemtryck 6,2 bar
Styrtryck 5,6 bar vid startförsök
Hur går jag vidare?
Köpt en Audi 100 2,3 KE-jetronic som knappt vill starta.
Inga läckor vad gäller insug.
Det låg en taktventil i dörrsidan när jag köpte den vilket säger mig att nån skruvat med den.
Ena stunden surar den ner sig,tagit bort bränslefördelaren och kollat så mängdpinnen löper fritt.
O nu verkar den få för lite.
Har bytt:
Filter,lambdasond,stift,bränslepump,luftfilter,o-ringar insprutare.
Mätt taktventil när den gick och fick endast rätt värden vid start,120 ma.
Systemtryck 6,2 bar
Styrtryck 5,6 bar vid startförsök
Hur går jag vidare?
Senast ändrad: