Hej
jag bytte vattenpump på A3 Sportback quattro 2,0 tfsi 2010 automat. Samtidigt bytte jag olja, filter tändstift osv.
Fick ta bort insuget vilket var ett jävla jobb.
Men efter detta så får jag misständningar när jag ligger mellan 50-70 kmh. Saktare eller fortare går den fint. Sprayat brakeclener runt insug utan att något händer. Har kollat alla vacumslangar osv. Allt ser ok ut. Inga felkoder överhuvudtaget. Så jag börjar nästan fundera på om det är nåt annat som gör att det känns som den misständer. Men den rycker liksom i denna hastighet. Det känns trots att det är en automat. Jag funderar på om det kan vara tändstiften. Jag chattade med autodoc och dom sa att jag ska ha Denso PK22PR8. Deras sida sa dock att dom inte var kompatibla med den motorn. Tyvärr slängde jag dom gamla tändstiften.
Men vad mer kan det vara som får bilen att misstänka i jämn fart men enbart i denna hastighet? Misständningar borde väl ge felkod? Ett känt fel ni hört talas om tidigare?
jag bytte vattenpump på A3 Sportback quattro 2,0 tfsi 2010 automat. Samtidigt bytte jag olja, filter tändstift osv.
Fick ta bort insuget vilket var ett jävla jobb.
Men efter detta så får jag misständningar när jag ligger mellan 50-70 kmh. Saktare eller fortare går den fint. Sprayat brakeclener runt insug utan att något händer. Har kollat alla vacumslangar osv. Allt ser ok ut. Inga felkoder överhuvudtaget. Så jag börjar nästan fundera på om det är nåt annat som gör att det känns som den misständer. Men den rycker liksom i denna hastighet. Det känns trots att det är en automat. Jag funderar på om det kan vara tändstiften. Jag chattade med autodoc och dom sa att jag ska ha Denso PK22PR8. Deras sida sa dock att dom inte var kompatibla med den motorn. Tyvärr slängde jag dom gamla tändstiften.
Men vad mer kan det vara som får bilen att misstänka i jämn fart men enbart i denna hastighet? Misständningar borde väl ge felkod? Ett känt fel ni hört talas om tidigare?