vill dela med mig av en udda upplevelse..
märkte att lampan började lysa ang bromsarna.. hällde på bromsvätska i behållaren, och lampan slocknade..
när jag några dagar senare skulle ta bilen på morgonen så var kopplingspedalen väldigt långt nere, kunde köra 1 dag.. dagen efter när jag skulle ta bilen, så kunde jag inte få in växeln.. (pedalen var alldeles för långt ner för att kunna frikoppla)
kollade under bilen och det var alldeles kletigt under växellådan/kopplingen..
Jag beställde en ny slavcylinder, försökte montera den från och till i 2 dagar tid.. jag lämnade in bilen, och senare ringde bilverkstaden..de kunde inte montera slavcylindern heller.. jag kom över till verkstaden och mekanikern visade, han trodde att det berodde på att gummidamasken var problemet.. han bytte över den gamla damasken till den nya slavcylindern och monterade och den passade..
kontaktade företaget jag köpte slavcylindern och det var inga problem med att få pengarna tillbaka, de bekräftade att det var ett fabrikationsfel.. samt att den nya nu sitter på min bil med gamla damasken (som var hel).. Tyvärr kunde dom inte stå för verkstadskostnaden som blev ett resultat utav den felaktiga reservdelen, då jag i princip gör alla reparationer själv på bilen..
Så om ni ska beställa en slavcylinder, kolla på profilbilderna noga, och se till att damasken ser ut som orginalet.. (se bild)
(jag beställde efter org.nr/kompatibel, men det blev fel ändå)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mekanikern sa också att det var fel på kopplingspedalen.. armen som sitter på kopplingspedalen som trycker på huvudcylindern hade gått av.. firman skötte det snyggt, jag fick betala 500kr för mont av slavcylinder, och felsökning kopplingspedal, samt bogsering till min parkering (ca 150m).. (med kvitto)
Jag beställde en "ny" pedal från skroten, en pedal som satt på en 97:a (min bil 95a)..
När jag fick hem pedalen så såg jag att den var förstärkt på båda sidorna.. (se bild)
(Min gamla pedal - org.nr 4A1721323B och den nya org.nr 4A1721321B..)
Ringde och pratade med Audi, och dom kollade i historiken och de hade inte sålt 1 enda pedal under många år tillbaka (där han jobbade)
Men som sagt, att den är förstärkt på 97:ans borde väl bero på att man haft problem med de tidigare kopplingspedalerna..
/Robban
märkte att lampan började lysa ang bromsarna.. hällde på bromsvätska i behållaren, och lampan slocknade..
när jag några dagar senare skulle ta bilen på morgonen så var kopplingspedalen väldigt långt nere, kunde köra 1 dag.. dagen efter när jag skulle ta bilen, så kunde jag inte få in växeln.. (pedalen var alldeles för långt ner för att kunna frikoppla)
kollade under bilen och det var alldeles kletigt under växellådan/kopplingen..
Jag beställde en ny slavcylinder, försökte montera den från och till i 2 dagar tid.. jag lämnade in bilen, och senare ringde bilverkstaden..de kunde inte montera slavcylindern heller.. jag kom över till verkstaden och mekanikern visade, han trodde att det berodde på att gummidamasken var problemet.. han bytte över den gamla damasken till den nya slavcylindern och monterade och den passade..
kontaktade företaget jag köpte slavcylindern och det var inga problem med att få pengarna tillbaka, de bekräftade att det var ett fabrikationsfel.. samt att den nya nu sitter på min bil med gamla damasken (som var hel).. Tyvärr kunde dom inte stå för verkstadskostnaden som blev ett resultat utav den felaktiga reservdelen, då jag i princip gör alla reparationer själv på bilen..
Så om ni ska beställa en slavcylinder, kolla på profilbilderna noga, och se till att damasken ser ut som orginalet.. (se bild)
(jag beställde efter org.nr/kompatibel, men det blev fel ändå)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mekanikern sa också att det var fel på kopplingspedalen.. armen som sitter på kopplingspedalen som trycker på huvudcylindern hade gått av.. firman skötte det snyggt, jag fick betala 500kr för mont av slavcylinder, och felsökning kopplingspedal, samt bogsering till min parkering (ca 150m).. (med kvitto)
Jag beställde en "ny" pedal från skroten, en pedal som satt på en 97:a (min bil 95a)..
När jag fick hem pedalen så såg jag att den var förstärkt på båda sidorna.. (se bild)
(Min gamla pedal - org.nr 4A1721323B och den nya org.nr 4A1721321B..)
Ringde och pratade med Audi, och dom kollade i historiken och de hade inte sålt 1 enda pedal under många år tillbaka (där han jobbade)
Men som sagt, att den är förstärkt på 97:ans borde väl bero på att man haft problem med de tidigare kopplingspedalerna..
/Robban