Missljud efter coilover instalation

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Itwasiwho

Ny medlem
Tjena.
Har precis installerat d2 coilovers på min tts 09.
Men nu har jag ett litet "klonk" när jag åker långsamt över ojämn mark.
Allt sitter som det ska, men är osäker på hur swaybaren skall sitta, har justerbara stabilatorstag. Alltså i vilken vinkel skall den stå. Har förstått att den skall inte spännas in, utan skall vara i ett neutralt läge.
Tacksam för hjälp

Att du dragit delarna så de satt, innebär inte att de sitter fortfarande. Men börja med att kolla om krängningshämmare etc tar i någonstans.

Annars är någonting löst, bara hitta var. Är ganska vanligt att stötdämparna glappar loss i stötdämparlagringarna fast det dragits hårt.

Och justerbara stag för krängningshämmare, ställ dem så krängningshämmaren inte tar i länkarmar eller drivaxel. Kollas enklast genom att ta bort fjädern så du kan få helt hoptryckt och utfjädrat enkelt.

Itwasiwho

Ny medlem
Att du dragit delarna så de satt, innebär inte att de sitter fortfarande. Men börja med att kolla om krängningshämmare etc tar i någonstans.

Annars är någonting löst, bara hitta var. Är ganska vanligt att stötdämparna glappar loss i stötdämparlagringarna fast det dragits hårt.

Och justerbara stag för krängningshämmare, ställ dem så krängningshämmaren inte tar i länkarmar eller drivaxel. Kollas enklast genom att ta bort fjädern så du kan få helt hoptryckt och utfjädrat enkelt.
Har kollar under och kortade av stagen lite för de var lite nära länkarmarna.
Har efterfrågat allt och set sitter gjutet överallt. Ljudet minskade lite när jag justera om stegen men det finns lite kvar.

Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp