Hej.
Har en Q7 2011 med V6-diesel som har gått 10 500 mil.
Har nu för andra gången på ett år hamnat på verkstad med motorproblem (första var i höstas). Helt plötsligt har motorstyrningslampan (glödtråden) tänts och motorn säkerhets-stryper för att minimera skador. Precis som i höstas verkar det nu vara fel på spridarna. I höstas bytte man en, och nu vill man byta ytterligare två. I höstas bytte man också motorstyrningsenheten.
Har hittills inte fått någon bra förklaring på hur det här kan hända och om jag nu ska befara att detta kommer hända igen med resterande spridare. Kostar ju massor av pengar både för försäkringsbolaget och mig själv :-(
Nu hoppas jag att ni kloka kan hjälpa mig med kloka svar på mina frågor:
1. Hur kan det här hända? Kan jag påverka detta själv?
2. Är det här vanligt? Hur sannolikt är det att det händer igen?
3. Är det här rimligt för en såpass ny bil? Hur ska jag hantera frågan gentemot Audi och försäkringsbolagen?
Tack på förhand.
/Brannigan
Har en Q7 2011 med V6-diesel som har gått 10 500 mil.
Har nu för andra gången på ett år hamnat på verkstad med motorproblem (första var i höstas). Helt plötsligt har motorstyrningslampan (glödtråden) tänts och motorn säkerhets-stryper för att minimera skador. Precis som i höstas verkar det nu vara fel på spridarna. I höstas bytte man en, och nu vill man byta ytterligare två. I höstas bytte man också motorstyrningsenheten.
Har hittills inte fått någon bra förklaring på hur det här kan hända och om jag nu ska befara att detta kommer hända igen med resterande spridare. Kostar ju massor av pengar både för försäkringsbolaget och mig själv :-(
Nu hoppas jag att ni kloka kan hjälpa mig med kloka svar på mina frågor:
1. Hur kan det här hända? Kan jag påverka detta själv?
2. Är det här vanligt? Hur sannolikt är det att det händer igen?
3. Är det här rimligt för en såpass ny bil? Hur ska jag hantera frågan gentemot Audi och försäkringsbolagen?
Tack på förhand.
/Brannigan