Hej! Hör av mig här då jag inte kommer någon vart med felsökandet på min bil gällande ett mystiskt bromsproblem. Jag fick förra året en etta på besiktningen gällande anliggande broms höger bak... detta var dock inte helt oväntat då jag tidigare märkt hur den har gått varm. När jag skannade felkoder fick jag reda på att det var något problem med den elektroniska parkeringsbromsen. Jag bytte därför OK (med ny parkeringsbromsmotor) samt skivor och belägg. Nu 300 mil senare blir bromsen fof varm jämfört med bromsen på andra sidan. Vad kan detta bero på???
-Belägg rör sig fritt!
-Bromsen tar bra!
-Glidbultarna rör sig fritt (dock fjädrar de lite och jobbar mot att hamna i ursprungsläget, skulle detta kunna vara kraften som trycker beläggen mot skivan?).
-Nytt ok (dock Ridex, det billigaste jag fick tag på). Nya skivor och belägg (Brembo).
Kan tilläggas att det har blivit små spår i bromsskivan på höger sida...
Däcket höger bak är mer slitet än det på vänster sida (max 2-4 mm skillnad i mönsterdjup). Skulle detta kunna göra så att Quattro-systemet på något sätt bromsar högerhjulet då detta får en högre rotationsfart?
Skulle det annars kunna vara bromsslangen som tappat "stunset"? Eller har mitt billiga Ridex-ok givit upp efter endast 300 mil? Kolven i oket gick dock relativt lätt att trycka tillbaka när jag inspekterade bromsen igår...
Tack så otroligt mycket på förhand!
-Belägg rör sig fritt!
-Bromsen tar bra!
-Glidbultarna rör sig fritt (dock fjädrar de lite och jobbar mot att hamna i ursprungsläget, skulle detta kunna vara kraften som trycker beläggen mot skivan?).
-Nytt ok (dock Ridex, det billigaste jag fick tag på). Nya skivor och belägg (Brembo).
Kan tilläggas att det har blivit små spår i bromsskivan på höger sida...
Däcket höger bak är mer slitet än det på vänster sida (max 2-4 mm skillnad i mönsterdjup). Skulle detta kunna göra så att Quattro-systemet på något sätt bromsar högerhjulet då detta får en högre rotationsfart?
Skulle det annars kunna vara bromsslangen som tappat "stunset"? Eller har mitt billiga Ridex-ok givit upp efter endast 300 mil? Kolven i oket gick dock relativt lätt att trycka tillbaka när jag inspekterade bromsen igår...
Tack så otroligt mycket på förhand!