Returledning Audi Q7

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Micke.O

Ny medlem
Hej, något som haft problem med att returledningen (pluggen) som sitter på spridaren flyger av vid gaspådrag?
Har en Audi Q7 3.0 Diesel, och upptäckte att bilen bröt vid gaspådrag och gick i Limp mode och såg då att returledningen från spridaren hoppat av och och diesel flödade i motorrummet, har beställt ny returledningssats men tänkte om något haft liknande fel och att det beror på annat än returledningens plugg?
/Micke
 

Micke.O

Ny medlem
Hej, var inom olika verkstäder och väldigt långdragen felsökning.
Det slutade med att dom fick byta alla spridare då försvann felet.
Hade felkod på fuel pressure low , har googlat å kollat youtube endel men inte många verkstäder som har testanläggning för spridare så provade att byta 1 spridare först men hjälpte inte så bytte alla 6 (dyrt 😞)
Men i sällsynta fall sa dom att om problemet kvarstår efter alla 6 spridare är bytta så kan problemet var högtryckspumpen, men väldigt sällsynt att det är den.
/Micke
 

T.b

Ny medlem
Tack för för svar jag är på semester med husvagn och den havererar så verkstan byt spridare nr 3 men gick in i limp mode ändå sen pressa jag den hårt så sköt jag returen 😅 har bra 60mil hem med 2,5t husvagn😭
 

Micke.O

Ny medlem
Ah lider med dig 😩 men har du fortfarande bil på verkstad? Förstod efter eftersökande att verkstäder kan felsöka genom att koppla på slangar där returledningen sitter på spridarna som går till 6 olika koppar, så mäter de hur mycket kopparna fylls(returbränsle) de kopparna som fylls för mycket är indikering på dåliga spridare
 

T.b

Ny medlem
Ah lider med dig 😩 men har du fortfarande bil på verkstad? Förstod efter eftersökande att verkstäder kan felsöka genom att koppla på slangar där returledningen sitter på spridarna som går till 6 olika koppar, så mäter de hur mycket kopparna fylls(returbränsle) de kopparna som fylls för mycket är indikering på dåliga spridare
 

T.b

Ny medlem
Fick fel kod på spridare nr 1 nu och den är byt men felet är kvar och vi ska åka hem på mån😅
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp