Svag ström till bränslepump

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Maltez98

Ny medlem
Har en audi a4 b8 2.0 tfsi. 2011
Tvärdog och vägrade starta för mig
Motorn går runt utan att ens försöka hosta igång
Lyssnade efter bränslepumpen som är helt tyst, kollat alla säkringar som är hela.
Mätte strömen till pumpen och kom upp i 11,60 volt max när man körde startmoton. Är väl en förlåg spänning till den för att orka driva ordentligt.
Kabelbrott då säkringar är hela?
Bränslepump relä hittar jag inte mycket information om vad det sitter om det ens finns.
Kopplar man på ström ifrån extern batteri så går pumpen och bilen startar.

Har även provat med startbooster så bilen har tillräckligt med ström
 

George

Medlem
11.6V när startmotorn går är en väldigt bra siffra. Ditt batteri är friskt.
Om pumpen inte går med den spänningen går den troligen trögt eftersom den snurrar med ett externt batteri.
Skruva loss pumpen, ta isär den och smörj upp allt som ska smörjas därinne.
Sedan bör den vara som ny igen.
 

George

Medlem
Hur kopplade du in det "kassa" batteriet? Om du bara kopplade på det på pumpen utan att koppla bort originalmatningen från bilen så blir spänningen högre. Mät igen med den konfigurationen. Vad får du?
 

Maltez98

Ny medlem
Kopplade separat jord till pumpen då hoppade den gång med *orginal* plus kontakt i.
Men den går konstant även en liten stund efter man stängt av tändning?
 

Maltez98

Ny medlem
Kopplade på orginal jord igen och pumpen gick en stund sen
Brände säkringen så är väll bara byta bränslepump.
Nån som vet om man kan bara byta pumpen eller måste byta hela armaturen?
 

rolleslitz

Aktiv medlem
Kopplade på orginal jord igen och pumpen gick en stund sen
Brände säkringen så är väll bara byta bränslepump.
Nån som vet om man kan bara byta pumpen eller måste byta hela armaturen?
Om det finns bara pump att köpa som reservdel brukar det gå bra att bara byta pumpen, finns det endast komplett armatur att köpa och du ställer frågan så nej.
 

George

Medlem
Jag tror att orsaken är en annan eftersom pumpen fungerar med ditt "kassa" batteri. Säkringen kan ha varit sliten och defekt innan den brann av.
Innan du byter, koppla en kabel direkt från pluspolen på bilens batteri till plusmatningen på pumpen och prova så.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp