Värde på en A3 1.8T quattro 8L

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Tage

Ny medlem
Funderar på att göra mig av med min A3:a från -02 då jag måste lägga större fokus på mina andra projekt.
Bilen är ju så klart fantastisk i mina ögon, men den har sina problem.

ABS:en strular och det verkar tyvärr vara modulen, men jag har inte hunnit felsöka ordentligt än.
Det gör iallafall så att den inte går igenom besiktningen.

Tankmätaren fungerar inte som den ska, när den visar halv så är det tomt.

Jag har påbörjat rostlagning på dörrkanter och takskarvar som är lackat i rätt färgkod men klar lackningen är inte färdigställd då jag har lackat med sprayburk i aningen för låg temperatur och brist på erfarenhet med apelsinskals effekt som resultat.

I övrigt så är bilen i grovt bruksskick med diverse repor i lacken och slitet skinn (cremefärgat) på förarstolen.

Så vad kan bilen vara värd? jag har sökt ganska länge på blocket och marketplace efter en 8L quattro men har inte hittat nån.

Jag hoppas att någon skulle kunna hjälpa mig med ett uppskattat värde, jag vill ju helst inte släppa bilen för under 10000.
 

Killawife

Aktiv medlem
Det du beskriver låter som en 5000 kronors bil. Men folk brukar inte vilja köpa bilar som är lappade och lagade eller väldigt rostiga. Dessa går oftast som reservdelsbilar. Quattro höjer inte värdet så mycket som man kan tro på dessa. Nån tusenlapp eller två max. Och du beskriver absolut ingenting som är värdeshöjande på din bil. Sen undrar jag lite hur du söker för jag brukar hitta en fyra-fem stycken A3 quattro skrotbilar varje gång jag kolla. Samt några i bättre skick. De i bättre skick brukar kosta ca 15000, max. Det finns dock en som har ett pris på 32000 på sin vilket han aldrig kommer att få.
 

Tage

Ny medlem
Tack för svar.
Jag behövde väl mest få affektionsvärdet urslaget ur skallen för att ta tag i att göra mig av med ett projekt som jag inte hinner med.

jag vet inte heller hur jag har sökt tidigare, nu gick jag in på blocket igen och hittade 4 annonser.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp