M
Michael Karlsson
Gäst
Hej.
Jag har nyligen köpt en Audi A3 8P, 2,0 Fsi med motorkod BLR. Köpte den billigt av en kompis för att den gick väldigt ojämnt på tomgång.
Läste ut felkoder men hittade inget speciellt, så jag skruvade bort map-sensorn för att kolla om den spökade, och fann att den var dränkt i olja!
skruva bort insuget och det var mycket olja i det, och även insugskanalerna och ventilerna i blocket är nerkletade.
Kan vevhusventilation vara täppt? Hur ser det systemet ut? Har försökt googla lite på det, men hittar bara info om turbo-modellen.
Jag har nyligen köpt en Audi A3 8P, 2,0 Fsi med motorkod BLR. Köpte den billigt av en kompis för att den gick väldigt ojämnt på tomgång.
Läste ut felkoder men hittade inget speciellt, så jag skruvade bort map-sensorn för att kolla om den spökade, och fann att den var dränkt i olja!
skruva bort insuget och det var mycket olja i det, och även insugskanalerna och ventilerna i blocket är nerkletade.
Kan vevhusventilation vara täppt? Hur ser det systemet ut? Har försökt googla lite på det, men hittar bara info om turbo-modellen.