Jag har en Audi A6 C7 diesel 2.0 ultra från 2014 som har gått ca 10.500 mil. Har haft bilen sen ny.
Jag fick varningsmeddelande för ett tag sedan AdBlue system fault - no restart in x km!
Hade bilen på felsökning hos den lokala bilmecken och den kod som lästes ut var
P208E00 - insprutningsventil för reduktionsmedel, rad 1, fast i stängt läge
-Permanent
Efter en del googlande fick jag reda på vad det var och var det satt så jag tog beslutet att köpa en beggad och montera den själv.
Efter bytet är dock felmeddelande (AdBlue system fault - no restart in x km!) kvar även efter en kort testtur.
Behöver jag manuellt ta bort felkoderna efter bytet av av insprutningsventilen? Jag tänker att varningsmeddelandet borde försvinna av sig själv om problemet är löst.
Jag fick varningsmeddelande för ett tag sedan AdBlue system fault - no restart in x km!
Hade bilen på felsökning hos den lokala bilmecken och den kod som lästes ut var
P208E00 - insprutningsventil för reduktionsmedel, rad 1, fast i stängt läge
-Permanent
Efter en del googlande fick jag reda på vad det var och var det satt så jag tog beslutet att köpa en beggad och montera den själv.
Efter bytet är dock felmeddelande (AdBlue system fault - no restart in x km!) kvar även efter en kort testtur.
Behöver jag manuellt ta bort felkoderna efter bytet av av insprutningsventilen? Jag tänker att varningsmeddelandet borde försvinna av sig själv om problemet är löst.
Bilagor
-
237 KB Visningar: 6
-
629.6 KB Visningar: 6